Tuesday, February 13, 2018

Stopping Point




Theo Michael, "It’s Complicated", weathered print, 180x130 cm, 2018


Entre l’homme et l’amour,
Il y a la femme.
Entre l’homme et la femme,
Il y a un monde.
Entre l’homme et le monde,
Il y a un mur.
Antoine Tudal, Paris en l’an 2000


In erotic literature, we often find descriptions of the impasse of a relationship based on sexual difference.

The exhibition takes as its point of departure a poem by Antoine Tudal, which describes the difficulty of love through the acoustic and verbal similarity of “love” (l’amour) and “wall” (le mur) in French.

However, Jacques Lacan’s apt reference to the poem as a semiology of difference and similarity provides a basis in order to justify the relationship through the two lovers’ blunders and fumbles, their vain and unfulfilled reveries, even through excruciating pain (la douleur exquise) that turns into tragicomedy when there is no mutual response.

The exhibition reveals what pushes away instead of uniting, what stands as an obstacle and makes relationships incompatible through the difference of the subjects. Archaic and biblical references about the eternal battle of sexes, as well as the rhetoric of contemporary psychology on “complementary” relationship, become the ingredients of an indirect acceptance of the separation caused by biological difference.

The emergence of divergence between desire and the obstacle that annuls it conveys the comical or melancholic outcome of an event that echoes not just the division of the relationship, but also the conflict, the struggle and the effort surrounding it. Here, there may be winners and losers, but in reality both sides annihilate each other, since idealizations and erotic frenzies are altered and extinguished in the corrosive flow of time.

In perceiving the wordplay of l’a-mur as an insurmountable “love-wall”, or even as a temporarily surmountable obstacle, the exhibition aims at parodying discontinuity in this libidinal architecture of delimitation and cut.

Participants : Alexandros Georgiou, Maria Georgoula, Zoe Giabouldaki, Dimitris Ioannou, Eleni Kamma, Chrysanthi Koumianaki, Markela Kontaratou, Karolina Krasouli, Konstantinos Kotsis, Margarita Myrogianni, Theo Michael, Myrto Xanthopoulou, Nina Papakonstantinou, Tereza Papamichali, Kostas Roussakis, Georgia Sagri, George Stamatakis, Stefania Strouza, Evangelia Spiliopoulou, Alexandros Tzannis, Dimitris Foutris
Curated by Kostis Velonis
Assistant Curator Faidra Vasileiadou
21/02/2018 – 10/03/2018
Wednesday, Thursday & Friday 18:00–22:00 | Saturday 12:00 – 17:00
DAILY LAZY PROJECTS_ATHENS


Στην ερωτική φιλολογία συναντάμε συχνά την καταγραφή του αδιέξοδου μιας σχέσης η οποία βασίζεται στη διαφορά των δυο φύλων.
H έκθεση εχει ως αφετηρια ένα ποίημα του Antoine Tudal στο οποίο περιγράφεται η δυσκολία του έρωτα μέσα από την ηχητική και λεκτική ομοιότητα του “έρωτα” (l' amour) και του 'τοίχου”( le mur) στη χρήση της γαλλικής γλώσσας.

Εν τουτοις, η εύστοχη αναφορά του Lacan πανω στο ποιημα ως μια σημειολογία της διαφοράς και της ομοιότητας προσφέρει υλικό να αιτιολογηθεί η σχεση μέσα από τις γκάφες και τις αδεξιότητες του εραστή και της/του ερωμένης-νου, τις αδιέξοδες ονειροπολήσεις των ερωτευμένων που δεν πραγματώνονται άλλα ακόμη και τον οδυνηρό πόνο (la douleur exquise) ο οποίος εξελίσσεται σε ιλαροτραγωδία, όταν δεν υπάρχει αμοιβαία ανταπόκριση.

Στην έκθεση φανερώνεται εκείνο που αποδιώχνει αντί να ενώνει, στέκεται ως εμπόδιο και καθιστά τις σχέσεις ασύμβατες μέσα από την διαφορετικότητα των υποκειμένων. Αρχαϊκές και βιβλικές αναφορές περί της αιωνίας διαμάχης των φύλων, όπως και η ρητορική της σύγχρονης ψυχολογίας περί “συμπληρωματικής” σχέσης αποτελούν συστατικά μιας έμμεσης αποδοχής της διαχωρισμού που προκύπτει από τη βιολογική διαφορά.

Η ανάδειξη της απόκλισης ανάμεσα στην επιθυμία και το εμπόδιο που την ακυρώνει μεταφέρει την κωμική η την μελαγχολική έκβαση ενός γεγονότος που δεν απηχεί μονάχα το διαχωρισμό της σχέσης άλλα την διαμάχη, την πάλη και τη προσπάθεια γύρω από αυτήν. Εδώ μπορεί να υπάρχουν νικητές και ηττημένοι άλλα κατά βάθος και οι δυο πλευρές εξοντώνονται, αφού οι εξιδανικεύσεις όπως και οι ερωτικοί παροξυσμοί αλλοιώνονται και αφανίζονται στην φθορά του χρόνου.

Αντιλαμβανόμενοι λοιπόν το λογοπαίγνιο του l'a-mur, ως ένα ανυπέρβλητο “ερωτοτοιχο” η ακομη και ως ένα προσωρινό προσπελάσιμο εμπόδιο, η έκθεση στοχεύει στη διακωμώδηση της ασυνέχειας σε αυτήν την λιβιδινικη αρχιτεκτονική της οροθεσίας και της αποκοπής.

Αλέξανδρος Γεωργίου, Μαρία Γεωργούλα, Ζωή Γιαμπουλντάκη, Δημήτρης Ιωάννου, Ελένη Καμμά, Χρυσάνθη Κουμιανάκη, Μαρκέλλα Κονταράτου, Καρολίνα Κρασούλη, Κωνσταντίνος Κωτσής, Μαργαρίτα Μυρογιάννη, Τέο Μιχαήλ, Μυρτώ Ξανθοπούλου, Νίνα Παπακωνσταντίνου, Τερέζα Παπαμιχάλη, Κώστας Ρουσσάκης, Γεωργία Σαγρή, Γιώργος Σταματάκης, Στεφανία Στρούζα, Ευαγγελία Σπηλιοπούλου, Αλέξανδρος Τζάννης, Δημήτρης Φουτρής

Επιμελεια Κωστής Βελώνης
Βοηθος επιμελητή Φαίδρα Βασιλειάδου

Εγκαίνια 21/02 στις 19:00
Τετάρτη, Πέμπτη & Παρασκευή 18:00–22:00 | Σάββατο 12:00 – 17:00
21/02/2018 – 10/03/2018